Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2018 13:33 - Спонтанна неделна видео импресия на улични музиканти
Автор: lexparsy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2042 Коментари: 6 Гласове:
9

Последна промяна: 19.02.2018 19:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   Всички софиянци всеки ден виждат уличните музиканти особено редовните, но аз в неделя съвсем спонтанно заснех един шарж, докато се разхождам…
   Неделен облачен, но приятен ден, та реших да видя моя приятел и учител на гайда Петър на НДК. И търсейки къде е по звуците на гайда дочух един гаден рап… Помислих че е от заведение и се възмутих, но се оказа че настигнах един скинар във военна униформа, разхождащ се с домашна уредба, ама си имаше як уфер, брат… и извадих телефона пътьом… Скинара видя че го снимам, изостана и след малко музиката заглъхна… а аз се притесних че ще ме напляска по няк‘ъв негов си метод :-))) 
   Това е първия кадър, а после заснех Петър – гайдаря с чановете разбира се, който свиреше на Моста на влюбените, а той свири и пее и подрънква с чановете и после разказва историята на песента… Разказа че бил близо месец в Палма де Майорка по покана на българи да им свири там…
   А прибирайки се на Плиска видях един музикант с кавал от PVC тръба… зарадва се че го снимам и се усмихна щастливо.
   Последния хит, който пропуснах защото от притеснение да не ме видят че снимам не съм уцелил бутона правилно та ще разкажа…Мъж и жена на средна възраст - българи, може би семейство, правеха ревизия на една кофа и подреждаха съдържанието и…

   Та това беше градската ми неделна разходка :-) Но имам отдавнашна идея да направя и една любителска, по-подробна импресия като се постопли времето и излязат музикантите…
   А в центъра на София може да видите примерно, момче маскирано на Зоро с розова китара да свири македонски песни и да се мъчи да ги докара в такт 2/4… или барабанист (с барабани в куфар с усилвател) пред Народната библиотека пуснал си Юрая Хип да си го чува, но барабаните късат сърцата в странни ритми на площада… възрастен китарист в подлеза, който дрънка едно и също, което е нищо… или неуморим имитатор на танците на Майкъл Джексън къртещ подлеза с музиката му…и каквото не е родила фантазията ви… Но разбира се и много млади и добри музиканти, а и такива, които неумело, но с любов и усърдие споделят своята музика и даващи всичко от себе си за стотинките…

   Ааа, има и една млада и красива циганка на стълбите на подлеза дето проси… ама ме е страх да я погледна, да не ме прокълне брат :-(
   Шарено и весело и тъжно… и хората забързани подминават…а аз съм кореняк софиянец и не можах да свикна.


   А беше Заговезни за Прошка… На тях всички сме простили… но не бързайте все още на онези, които ни докараха до там…

  П.П. Снимах с фейс камерата, защото на нормалната и е бъгнат фокуса, а звука го усилих допълнително …








Гласувай:
11



1. zax - Аз пък днес рано-рано щях да отпоря ...
19.02.2018 21:14
Аз пък днес рано-рано щях да отпоря един на брадат келеш с голф от София окръг - Аман от тъпанари.
цитирай
2. lexparsy - А аз пък пък вчера късно ...
19.02.2018 21:43
zax написа:
Аз пък днес рано-рано щях да отпоря един на брадат келеш с голф от София окръг - Аман от тъпанари.

А аз пък вчера късно щях да отпоря един голобрад прикар, дето гадаеше по странния за него "диалект" от коя част на БГ съм...
Забелязал съм Закс че тези провинциалисти, дето мразят софианци, всъщност не харесват дръги такива от Голямото вече Село...:-)
цитирай
3. vesever - Моят дядо свиреше на гайда, още ми е ...
20.02.2018 11:20
Моят дядо свиреше на гайда, още ми е пред очите.
Преди няколко месеца аз заснех улични музиканти на центъра на Белград, невероятни бяха, млади хора, не ми се тръгваше от тях
https://www.youtube.com/watch?v=FUPv6uhy7sQ
цитирай
4. missana - Тези музиканти ни разтушват душите, че то от фалшиви просяци си е..ло майката.
20.02.2018 12:23
Много хубаво си ги заснел, Лекс. Чудесен постинг. Поздравление!
Аз този Петър - Гайдаря, хич не го обичам. Може би защото, като свири масирано, след това комунягите идват на власт. Боже милостиви, прибери ги всичките час по-скоро и си прави експерименти с кухите им кратуни там - на Небето!
цитирай
5. lexparsy - Благодарим и за твоето клипче Веси
20.02.2018 12:47
vesever написа:
Моят дядо свиреше на гайда, още ми е пред очите.
Преди няколко месеца аз заснех улични музиканти на центъра на Белград, невероятни бяха, млади хора, не ми се тръгваше от тях
https://www/watch?v=FUPv6uhy7sQ

Виждали сме какви са уличните музиканти в Европа... Може да се каже че отразяват и духовното и материално състояние на хората.
А гайдата е специфичен български инструмент. Радвам се че още се изучава и има почитатели, но някои стари традиции от начина на свирене се изгубват както и песните...
цитирай
6. lexparsy - Има ги най различни Младен...
20.02.2018 12:52
А за просяците си е друга болна тема... Трудно се отличават фалшивите.
А не знам защо Петър с комунистите асоцираш? Неговата кутийка за стотинки е някъде, трябва да я търсиш, а той свири и с любов към традициите на истинската ни народна музика.

П.П. За някои „просяци“ и „музиканти“ в важна комуникацията, споделянето… разбирането….
Аз се опитвам да ги разбера. Ще ти разкажа примерно един от многото ми диалози…
Иска ми цигара един зле облечен човечец, (но после видях очите му)… Аз си го насметох ама как си знам брат… А той ме гони и вика „ Моля те бе… вземи това левче… (негласно каза - ти си добър, но си изгубен...) нека ти е на късмет днес…“ … Взех го…. за да бъде той доволен, а аз засрамен!
И ми беше на късмет :-)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363411
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375